Lärarinfo v. 43

Hej!

Tack för alla trevliga utvecklingssamtal! Det har verkligen varit roligt att få höra era barn berätta om vad vi gör i skola och att få förbereda samtalet tillsammans med dem. Många kloka tankar!

Den här veckan har vi börjat med multiplikation. Barnen älskar detta och gör riktigt bra ifrån sig. Nu är det bara att öva tabellerna. Vi har jobbat med 2:ans och 10:ans tabell.

Tidigare i veckan skickade jag ut information via mejl, till er angående att skolinspektionen besöker södra området. Har mejlet inte nått er, hör av er till mig!

Nu är det dags för ett välförtjänt läslov. Läs så mycket ni kan över lovet för att hålla igång läsningen och läsförståelsen. Alla som behövde låna böcker har fått göra det. För att motivera läsningen under lovet har barnen fått ett läskigt läslovsbingo av mig. Jag har även skickat ut det via mejl. Ta med bingot när skolan börjar igen. Har man fått bingo får man ett diplom!

Veckan efter lovet (v.45) har barnen en läs- och skrivläxa som vanligt. V. 45 och fem torsdagar framöver kommer vi att åka till Borgholm för att bada. Den vanliga idrotten är inställd dessa veckor. På tisdagen är inte jag i klassen då jag ska jobba med IT. Istället kommer Anders Jonasson att vikariera.

Trevlig helg!

Sophie, Oscar och Evy
                                                                            Bildresultat för fladdermus tecknat
                                                                         
                                                                                 

Kommentarer