Lärarinfo v. 7

Hej!

Nu tycker nog alla att det ska bli skönt med ett sportlov! Tiden går verkligen fort! Här i skolan har vi haft det bra och jobbat på. Vi har jobbat med sinnena och gjort ett litet experiment. Vi är nu klara med detta tema. Efter lovet kommer vi att jobba vidare med kroppen. Vi fortsätter med motion, sömn, hygien och kost.

Efter lovet har barnen som vanligt en läsläxa. De kommer också att få en skrivläxa där barnen ska ta reda på vilket yrke mamma, pappa eller någon annan där hemma har samt beskriva vad man gör i yrket. Vi skulle vilja att den som blir intervjuad tar en bild från sin arbetsplats som man sedan mejlar till mig senat torsdagen den 28/2. Barnen ska sedan berätta inför klassen. Detta är del 1. Del 2 kommer veckan efter då man man gör samma sak igen men väljer en annan vuxen. På detta sätt får vi inblick i många olika yrken i vårt närområde. Barnen tycker att detta ska bli kul och vi hoppas att ni har möjlighet till att hjälpa oss.

Några av er skickar sms till min privata mobil när man behöver meddela skolan något. Jag använder inte den på jobbet. Snälla, skicka till min mejl istället. Den läser jag av både morgon och eftermiddag.

Sportlovsprogrammet: https://www.borgholm.se/fritid/

Vi hörs efter lovet igen!

Sophie, Oscar och Evy
                  
                                                      Bildresultat för sportlov



                   



Kommentarer